ЧОМУ ПРОВОКАЦІЯ?

Досвід спостереження за провокаціями Ісуса в Євангелії від Марка.

Частина 1.

  • При прочитанні Біблії за церковним планом дійшли до Євангелії від Марка, а тут… провокація на провокації. Перші три розділи Євангелії від Марка просто наповнені провокативними вчинками і словами Ісуса.
  • У сучасному суспільстві провокація — це спосіб зірок і політиків привертати увагу медіа до своєї особистості. Тримати свою особу на горі публічної уваги.
  • У церковному служінні — та ж мета окремих служителів бути в центрі уваги свої церкви, оточення, служителів сусідніх громад. Раніше цим особливо славились, за моїм спостереженням, пастори харизмати, рідше окремі баптисти/православні/п‘ятидесятники.
  • Словник подає визначення провокації як навмисної дії з метою викликати реакцію.
  • Ісус використовує провокацію, щоб… так, викликати реакцію і проголосити істину. Він зачіпає і привертає увагу конкретної групи людей, ЩОБ ТІ ПОЧУЛИ І ПОДУМАЛИ.
  • Провокація — це робочий педагогічний метод, якщо не робиться самоціллю. Ісус цьому приклад.

Ось спостереження за Ісусом в перших трьох розділах Євангелії від Марка.

«…й, знайшовши, сказали Йому: ―Усі шукають Тебе! Він відповів їм: ―Ходімо до інших міст, у сусідні села, щоб Я і там проповідував, адже для цього Я прийшов.» Марка 1:37-38 НПУ

• Не виконати очікування — це був спосіб звільнитись він того, що не було головною метою Ісуса. Головна істина — місія Ісуса полягала в тому, щоб багатьом засвідчити про Месію.

«Одного разу до Нього прийшов прокажений, упав на коліна й благав: ―Якщо хочеш, можеш мене очистити. Ісус, змилосердившись, простягнув руку, доторкнувся до нього й промовив: ―Хочу, будь чистим!» Марка 1:40-41 НПУ

• Не дозволені у найкатегорнішій формі дотики. Істина — допомога біді знедоленої людини вища за допустимі правила

«У той час, коли учні Івана та фарисеїв постилися, вони підійшли до Ісуса й запитали Його: ―Чому Іванові учні та учні фарисеїв постять, а Твої учні не постять? Ісус відповів: ―Чи можете друзів нареченого змусити постити, доки наречений з ними? Доки наречений з ними, не можуть постити.» Марка 2:18-19 НПУ

• Не виконання загальних релігійних дисциплін. Істина — Ісус перезавантажує загальні, відомі, корисні духовні вправи щоб надати їм нового значення. Піст — це не духовний перформенс і не спосіб заробити девіденти перед Богом, а розвиток близьких стосунків з Отцем.

«Довелося Ісусові в Суботу проходити через засіяні поля. Його учні почали дорогою зривати колосся. Фарисеї сказали Йому: ―Дивись! Чому вони в Суботу роблять те, чого не дозволено? Він сказав їм: ―Ви ніколи не читали, що зробив Давид, коли був у нужді й зголоднів він, а також і ті, що були з ним? Як увійшов у Дім Божий у часи первосвященника Авіатара та з’їв хліби покладання, котрі не дозволено їсти нікому, окрім священників, і як дав і тим, хто був із ним? Потім сказав їм: ―Субота створена для людини, а не людина для Суботи. Адже Син Людський – Господь і Суботи.» Марка 2:23-28 НПУ

• Порушення найстрогіших порядків Закону. Субота непорушна. У старі часи її порушення каралось смертю. Істина — Господь Ісус хоче надати Закону його функціоналу — дороговказу до Отця, і забрати ту частину, де буква убиває саме головне — послух і стосунки.

«Побачивши їхню віру, Ісус сказав паралізованому: «Сину, прощаються тобі гріхи!» «Чому Він так говорить? Він богохульствує! Хто може прощати гріхи, окрім одного Бога?» Але Ісус, відразу дізнавшись Своїм Духом, про що вони в собі міркують, запитав їх: «Чому ви так роздумуєте у ваших серцях? Що легше сказати паралізованому: „Прощаються твої гріхи!“ чи „Встань, візьми своє ліжко й ходи!“? Але щоб ви знали: Син Людський має владу на землі прощати гріхи». І сказав паралізованому: «Кажу тобі: встань, візьми своє ліжко та йди додому!» Марка 2:5, 7-11 НПУ

• Неприпустимі богословські заяви. Ймовірно мета Ісуса була допомоги задуматись і припустити що Він не просто Вчитель. Істина — Ісус то Син людський (божественний титул за Даниїлом)

«Книжники та фарисеї, побачивши, що Він їсть разом із митниками й грішниками, сказали Його учням: ―Чому Він їсть разом із митниками й грішниками? Але Ісус, почувши це, відповів їм: ―Не здорові потребують лікаря, а хворі. Я прийшов покликати до покаяння не праведних, а грішників.» Марка 2:16-17 НПУ

• Неприпустимі стосунки. Істина — Ісуса потребують найперше грішники. Заради цього Він готовий на репутаційні втрати.

«Фарисеї уважно стежили за Ісусом, чи зцілить його в Суботу, щоб звинуватити Його. Ісус сказав чоловікові, що мав всохлу руку: «Стань посередині!» Потім сказав їм: «У Суботу дозволено робити добро чи зло? Спасати життя чи вбивати?» Але вони мовчали. Подивившись на них з обуренням та скорботою через впертість їхніх сердець, Він сказав чоловікові: «Простягни руку!» Той простягнув, і його рука була зцілена. Фарисеї ж вийшли та радились з іродіанами проти Нього, як Його вбити.» Марка 3:2-6 НПУ

• Неприпустиме відношення до святої суботи. Хворого можна було зцілити і в інший день і в іншому місці. Істина — це ілюстрація, як не можна Закон викривити у процесуальний бік. Виконання Закону без навчального і керівного смислу нікому не потрібна (Богу точно). А Закон має допомогти розвитку стосунків з Отцем і турботі про людину (адже це і є суть Закону — Господь турбується про нас людей).

«Рідні Ісуса, почувши про це, прийшли, щоб забрати Його, бо казали: «Він втратив розум». Книжники, які прийшли з Єрусалима, казали: «Він одержимий Вельзевулом! Він виганяє демонів силою володаря демонів». Він сказав це, бо вони говорили: «Він одержимий нечистим духом».» Марка 3:21-22, 30 НПУ

• Неприпустима провокативна поведінка. Лідери і народ проголосили «ненормальність» Учителя і Месії. Істина — коли радикально слухняний Духу то, ймовірно, будеш проголошений ненормальним.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *